vrijdag 18 juni 2010

Hier zit muziek in

Een van die dingen die ik in het kader van het 23Dingen-project moest bekijken was muziek in een sociaal netwerk. Dus eerst moest het geluid aan; alleen maar kijken naar muzikale activiteiten is zo eentonig. Vooraf had ik er toch niet veel mee en het was ook nog niet eens nuttig. Maar proberen kan geen kwaad. Ik koos voor de site Last fm. Hier zocht ik een van mijn favoriete popnummers op: The Rhythm Of The Heat, van Peter Gabriel. De site bood dit nummer in een live-uitvoering waar ik ook nog naar kon kijken. Hier miste ik het begin, met de opbouw van het eenvoudige, maar indrukwekkende ritme. De heer zanger stelde zich op het einde wel wat aan, maar dat is wellicht op een optreden van Jimi Hendrix was geinspireerd. De site biedt biografische informatie en informatie over de albums van de artiest. Aardig is ook dat je via de site op verwante muziek wordt gewezen. Toch mooier dan ik vooraf dacht.
En wat kunnen bibliothecarissen er mee? Tja, in mijn rol van muziekcatalograaf kan ik op de site de nodige informatie vinden, maar andere bronnen zijn daarvoor toch geschikter. Het genoegen van de site is dus vooral persoonlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten