vrijdag 28 mei 2010

Movie Buff

Ding #17 gebied: kijk naar een Web 2.0 site naar keuze. Het viel me even niet mee. Eerst keek ik naar een bepaalde sociale netwerksite die mij echter nog niet helemaal helder was. Ik koos tenslotte voor een site waar ik me al ooit bij had aangemeld; maar dat realiseerde ik me pas na aanmelden. De site is Getglue en ik sta er twee keer op: via deze nieuwe en ook nog een eerdere. Maar dat is nog niet het ergste: ik ben intussen ook nog een gecertificeerde lijstenmaniak, 'movie buff', boekenworm en ook nog iets dat ik niet weet dat ik het ben.
De site bestaat uit tien deelsites. Afgezien van die over boeken en films bijvoorbeeld ook over restaurants en wijnen. De geijkte sociale netwerk-functionaliteiten zijn aanwezig, zodat je dus in contact kunt komen met mensen die een soortgelijke interesse hebben. Een groot nadeel is dat dit allemaal verslavend is. Dat wordt dus afkicken. Een ander nadeel is dat je, voor zover ik dat kan zien, als gebruiker geen toevoegingen kunt doen. Voor zowel 'movie buffs' als voor boekenwormen een belangrijk gebrek uiteraard. En laat er voor dat laatste nu net LibraryThing zijn....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten