maandag 19 april 2010

Wiki's, Wikipedia en kennisdelen

Tsja, Wiki's gebruiken we binnen de Fontys mediatheken al diverse jaren en bij het inrichten van enkele daarvan ben ik intensief betrokken geweest. Na een wat aarzelend begin bij directe collega's heb ik gemerkt dat ook zij daar meer gebruik van zijn gaan maken. Een eenvoudige wiki is een mooi middel om informatie aan te bieden. Mijn indruk is wel dat complexere pagina's niet zo gemakkelijk in een wiki-vorm zijn te maken.
Ik draag ook al jaren zo nu en dan bij aan de Engelstalige en Nederlanstalige Wikipedia. Wat mij betreft is deze encyclopedie een van de mooiste vondsten met betrekking tot internet van de laatste tien jaar. Ondanks alle bezwaren die tegen Wikipedia zijn ingebracht, is voor mij Wikipedia toch kennisdelen in optima forma.

1 opmerking:

  1. Helemaal eens met je stelling dat Wikipedia een schitterende vondst is!

    BeantwoordenVerwijderen